آرایشی و بهداشتی

خرید بهترین نخ دندان (موم دار و بدون موم) با قیمت مناسب

نخ دندان یکی از مهم ترین وسایل بهداشتی است که می توانید برای تمیز کردن دندان از آن استفاده کنید. دقت داشته باشید شما نمی توانید بخش های داخلی دندان را با کمک نخ دندان تمیز کنید، از این رو نیز استفاده از نخ دندان اهمیت می یابد. در واقع نخ دندان یک نخ به صورت چند رشته ای از جنس نایلون و یا یک نخ تک رشته ای از جنس تفلون است که می تواند به خوبی موادغذایی باقی مانده در مجاورت دندان را از بین ببرد. برای خرید بهترین نخ دندان لازم است اطلاعات کافی در این باره داشته باشید. درادامه بیشتر درباره خرید نخ دندان صحبت می کنیم.

راهنمای خرید بهترین نخ دندان

بهترین نخ دندان اورال بی

نخ دندان یکی از بهترین آیتم هایی است که می تواند خیلی بهتر از مسواک در تمیز شدن دندان ها موثر باشد. شاید خیلی اطلاعاتی درباره خرید نخ دندان نداشته باشید ، که موارد زیر می توان کمک کننده باشد. 

نخ دندان ضخیم یا نازک؟

ضخامت نخ دندان های موجود در بازار متفاوت است و شما می توانید آنها را در مدل های ضخیم و نازک به راحتی خریداری کنید. اگر فاصله بین دندان هایتان زیاد است باید از نخ دندان های ضخیم استفاده کنید که به خوبی تمامی مواد غذایی را از بین دندان هایتان پاک کند. البته اگر دندان هایتان به هم کیپ شده اند، باید به دنبال نخ های نازکتر باشید که بتواند به خوبی از بین دندان هایتان حرکت کند. نوار دندان و یا نخ دندان ضخیم نمی تواند به خوبی از بین دندان ها با فاصله کم حرکت کند از این رو نیز استفاده از آن برایتان درد آور خواهد بود.

موم دار یا بدون موم؟

بهترین نخ دندان نازک

برای اینکه نخ دندان در هنگام استفاده دچار پارگی نشود از روکش موم مانندی در رویه نخ دندان استفاده می شود. این موم داربودن نخ دندان را به راحتی می توانید با دست کشیدن به آن نیز متوجه شوید. زیرا بسیار نرمتر از سایر نخ دندان های موجود در بازار هستند.
شما می توانید در هنگام خرید نخ دندان به موم دار و یا بدون موم بودن این محصول توجه کنید. انتخاب موم داربودن و بدون موم بودن نخ دندان کاملا سلیقه ای است و شما می توانید به دلخواه هریک از این موارد را انتخاب کنید. البته که لازم است بدانید آن دسته از افرادی که دندان هایشان ارتودنسی شده اند، باید از انواع نخ های موم دار استفاده کنند زیرا مدل های بدون موم بین دندان هایشان گیرکردن و آنها را اذیت می کند.

طعم دار و یا بدون طعم بودن؟

امروزه مدل هایی از نخ دندان طعم دار نیز وار بازارشده است که هیچ تاثیری را روی کیفیت محصول ندارد. از این رو نیز می توانید کاملا سلیقه ای هریک از این موارد را برای استفاده روزمره خریداری کنید. تنها مزیتی که مدل های طعم دار دارد این است که استفاده از آن را برای شما لذت بخش تر می کند.

نایلونی یا پلاستیکی؟

برای خرید بهترین نخ دندان جنس آن نیز اهمیت دارد. به صورت کلی می توان گفت نخ دندان به صورت تک و دورشته ای در بازار موجود است. مدل های چند رشته ای عموما از جنس نایلون هستند و اما مدل های تک رشته ای پلاستیکی هستند. اگر به دنبال گزینه ای به صرفه و ارزان قیمت هستید، مدل های نایلونی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

پرفروشترین نخ های دندان + قیمت

انتخاب هریک از این دو نخ دندان بسته به سلیقه شماست. از مزایای نخ دندان چند رشته ای این است که با استفاده از آن می توانید به راحتی متوجه شوید که نیاز به مراجعه به دندان پزشک دارید یا خیر؟ نخ دندان چندرشته ای در هنگام استفاده با صورت وجود دندان ناهماهنگ با سایرین رشته رشته می شود، پس شما متوجه خواهید شد که نیاز به مراجعه به دندان پزشک دارید.

البته که در مقابل نمونه های چند رشته ای ، مدل های تک رشته ای جدیدتر هستند از این رو نیز قیمت بالاتری را نسبت به مدل های چندرشته ای دارند. استفاده از نخ دندان تک رشته ای راحتتر است زیرا به راحتی می توان بین دندان ها حرکت کند.

استفاده از نخ دندان برای لثه های حساس

آن دسته از افراد که لثه های حساسی دارند، استفاده از نخ دندان برای آنها سخت است. بهترین نوع نخ دندان برای این افراد مدل های نواری است که به راحتی می تواند بین دندان ها بلغزد (معمولا نخ دندان های اورال بی نواری هستند). با بررسی همین نکات می توانید مناسب ترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

آیا استفاده از نخ دندان برای کودک مجاز است؟

بهترین نخ دندان خارجی

در پاسخ به این سوال باید بگوییم از نخ دندان های عادی به هیچ عنوان نباید برای کودک استفاده کرد. برای کودکان نخ دندان های مخصوصی وارد بازارشده است که می تواند به خوبی نیاز آنها را برطرف کند. امروزه نخ دندان کودکان با طرح و شکل های متعددی در بازار یافت می شود که می توانید کودک را به استفاده از آن ترغیب کند. با استفاده از نخ دندان کودک به خوبی می توانید سلامت دهان و دندان وی را تامین کنید.

معرفی ابزارهای نخ دندان

اگر به تازگی می خواهید از نخ دندان استفاده کنید، بهتر است با ابزارهای نخ دندان نیز به خوبی آشنایی داشته باشید از جمله :

نگهدارنده نخ دندان

نگهدارنده نخ دندان نوع وسیله ای است که دارای دوبازوی کوچک پلاستیکی است که یک دسته به صورت جداگانه دارد. نخ دندان درواقع میان این دو بازو قرارمی گیرد و به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. البته استفاده از این نگهدارنده ها حرکات محدودی را به شما می دهد و به اندازه نخ دندان معمولی نمی توانید از آن استفاده کنید.

جدیدترین نخ های دندان دیجی کالا ببین

نگهدارنده نخ دندان باتری دار

دنتال فلاس

اگر می خواهید با کیفیت بهتری دندان هایتان را تمیز کنید، می توانید از نخ دندان باتری دار استفاده کنید. نخ دندان های باتری دار نیز شباهت بسیار زیادی را به نگهدارنده دارد که به صورت کامل می تواند پلاک های دندانی را از بین ببرد. البته برای خرید این مدل از نخ دندان باید به دنبال گزینه هایی باشید که به خوبی بتواند دندان های انتهایی شما را نیز تمیز کند. نکته آخر این که ، بهتر است از برندهای معتبری نظیر کرست، اورال بی و …استفاده کنید.

اگر در کنار نخ دندان به خمیر دندان با کیفیت نیاز دارید ، پیشنهاد می شود مقاله بهترین خمیردندان را مطالعه فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا